czwartek, 14 kwietnia 2022

Nasz ostatni tydzień stażu w Walencji

Trzy tygodnie praktyk pozwoliły nam dobrze poznać nasze firmy, w których zdobywamy nowe doświadczenie zawodowe. Część z nas pracuje w firmie OMMVI, gdzie zajmujemy się diagnostyką i rozwiązywaniem problemów z oprogramowaniem w sprzęcie elektronicznym, w tym w hulajnogach elektrycznych. Nasi koledzy, Mateusz i Kamil, pracują w wydziale IT w firmie Desguace Benimaclet, gdzie do ich obowiązków należy katalogowanie produktów w serwisach internetowych i obsługa strony internetowej.

Początek tygodnia przywitał nas deszczową aurą, jednak  każdy kolejny dzień przynosił coraz piękniejszą pogodę. Po powrocie z praktyk spacerowaliśmy pięknymi ulicami Walencji odkrywając ciekawe miejsca i zabytki oraz kupując pamiątki. Naszym spacerom sprzyjała lokalizacja hostelu w centralnej części miasta.  Ponieważ było coraz cieplej, obowiązkowym punktem każdego popołudnia był wyjazd nad morze. Wieczorami spędzaliśmy wspólnie czas na rozmowach, ale też grach integracyjnych. Dzięki temu poznaliśmy się lepiej, a czas stażu płynął bardzo szybko.

Czwartek był naszym ostatnim dniem praktyk. Pożegnaliśmy się z naszymi opiekunami praktyk i podziękowaliśmy za możliwość współpracy. Nasi koledzy z technikum budowlanego otrzymali propozycję powrotu do pracy do swoich firm w okresie wakacji.

W piątek odbył się uroczysty obiad, w trakcie którego otrzymaliśmy certyfikaty potwierdzające odbycie praktyk w ramach projektu ERASMUS+ „Mobilni teraz, kreatywni w przyszłości” oraz zaświadczeń uczestniczenia w kursie języka hiszpańskiego. Spotkanie to było okazją do podsumowania czasu spędzonego w Walencji oraz delektowania się lokalnym specjałem, jakim jest Paella Valencia. Po obiedzie po raz ostatni wybraliśmy się na plażę, a wieczorem przystąpiliśmy do pakowania naszych walizek. Dla niektórych czynność ta okazała się dużym wyzwaniem, gdyż mieli oni kłopot z ich domknięciem J.

W sobotę rano wyruszyliśmy w podróż powrotną do domu. Hiszpania pożegnała nas słoneczną pogodą.  Autobusem pojechaliśmy na lotnisko w Walencji, skąd po dokonaniu odprawy, polecieliśmy do Frankfurtu.  Droga, którą musieliśmy przejść, aby po opuszczeniu samolotu dotrzeć do bramki z której lecieliśmy do Polski, po raz kolejny uświadomiła nas jak ogromne jest to niemieckie lotnisko. Mimo opóźnienia lotu do polski wieczorem szczęśliwie wylądowaliśmy w Krakowie.

Okres 3 tygodni stażu upłynął nam bardzo szybko. Był to dla nas czas zdobywania nowych doświadczeń zawodowych, poznawania ludzi i kultury hiszpańskiej. Wielokrotnie mieliśmy okazję sprawdzić swoje umiejętności językowe w praktyce i jeszcze bardziej uświadomiliśmy sobie jak ważnym elementem są kompetencje językowe. Niezwykle cennym doświadczeniem była podróż samolotem oraz poruszanie się przy pomocy różnych form komunikacji w dużym mieście. Nabyte w ten sposób umiejętności ułatwią nam podróżowanie w przyszłości.

Damian, Kamil, Adrian, Mateusz, Kamil

Powrót pełen przygód

Ostatnie trzy dni - czyli piątek, sobota i niedziela były intensywnym i równocześnie pełnym niespodzianek czasem ☀️ . Piątek był dniem, w ...